Практиканың түрлері мен мазмұны
Практиканың түрлері мен мазмұны
Кәсіптік практика оқыту процесінде алынған теориялық білімді бекітуге, практикалық дағдылар мен құзыреттерді алуға бағытталған.
Практика оқу пәніне теңестірілген мәртебеге ие және білім алушының білім беру бағдарламасының құрамдас бөлігі болып табылады.
М. Дулатов атындағы ҚИнЭУ-де практиканы ұйымдастыру жұмыс оқу жоспарларына және ББ академиялық күнтізбелеріне сәйкес базалық және жеке шарттар, хаттар-сауалдар, практикадан өту орындарынан өтініштер негізінде жүзеге асырылады.
ЖОО-да кәсіптік практиканың мынадай түрлері көзделеді:
1) ББ бакалавриат үшін: оқу, өндірістік (технологиялық, педагогикалық), диплом алдындағы.
2) ББ магистратурасы үшін: зерттеу, педагогикалық, өндірістік.
Бакалавриаттың кәсіби тәжірибесінің мазмұны
Жоғары оқу орындарының білім алушыларының оқу практикасының мақсаты оқыту процесінде алынған теориялық білімді, іскерлік хат-хабарларды жүргізу дағдыларын бекіту мен тереңдетуді, оқу ББ сәйкес практикалық дағдылар мен жұмыс дағдыларын игеруді қамтитын бастапқы кәсіби құзыреттіліктерді игеру болып табылады.
Оқу практикасының негізгі міндеттері:
- жоғары оқу орны қызметінің негізгі бағыттарымен танысу;
- білім беру бағдарламаларымен таныстыру;
- болашақ кәсіптің объектілері болып табылатын ұйымдардың ұйымдық-құқықтық нысанымен, құрылымымен, басқару жүйесімен жалпы танысу;
- болашақ кәсіби қызметтің түрлерін, функциялары мен міндеттерін зерттеу;
- * іскерлік хат-хабарларды зерделеу және іс қағаздарын жүргізу;
- еңбек ұжымында жұмыс істеу дағдыларын игеру.
Оқу практикасы жоғары оқу орнында болашақ кәсіби қызметтің объектілері болып табылатын ұйымдарға таныстыру экскурсияларымен өткізіледі.
Оқу практикасы бағдарламасы білім беру бағдарламасының талаптарына және оның бейініне сәйкес әзірленеді.
Өндірістік практиканың мақсаты кәсіби құзыреттілікті бекіту, кәсіби қызметтің практикалық дағдылары мен тәжірибесін игеру болып табылады.
Өндірістік практиканың негізгі міндеттері:
- ББ бойынша кәсіби қызмет түрлерін, олардың функциялары мен міндеттерін зерделеу;
- теориялық білімді бекіту және осы негізде кәсіби дағдыларды, Дағдылар мен құзыреттерді қалыптастыру;
- инновациялық технологияларды, еңбек пен өндірістің озық әдістерін меңгеру;
- ұйымдастырушылық және кәсіби тәжірибе жинақтау;
- командалық жұмыс дағдыларын, басқарудың корпоративтік қағидаттарының құзыреттерін игеру;
- өз қызметін өз бетінше жоспарлау, әріптестерімен пайдалы байланыс орнату, рөлдік кәсіби позицияны анықтау, жауапкершілік сезімін қалыптастыру дағдыларын меңгеру.
Өндірістік практика бағдарламасы білім беру бағдарламасының талаптарына сәйкес әзірленеді және білім алушылардың кәсіби маңызды дағдыларын дамытуға және кәсіби стандарттардың талаптарына сәйкес арнайы құзыреттерді қалыптастыруға бағытталуы тиіс.
Қысқартылған ББ бойынша білім алушылар үшін өндірістік практика бірінші курстан, негізгі ББ бойынша білім алушылар үшін екінші курстан бастап, оқудың барлық кезеңі ішінде өткізіледі және тәжірибеге байланысты кәсіби мәнін көрсетеді.
Диплом алдындағы практиканың мақсаты дипломдық жұмысты (жобаны), магистрлік диссертацияны (жобаны) жазуды аяқтау болып табылады.
Диплом алдындағы практиканың негізгі міндеттері:
- дипломдық жұмыс (жоба), магистрлік диссертация (жоба)тақырыбы бойынша практикалық материалдарды жинау, өңдеу және жалпылау;
- дипломдық жұмыс (жоба), магистрлік диссертация (жоба)тақырыбы бойынша статистикалық деректерді және практикалық материалды талдау;
- дипломдық жұмыс (жоба), магистрлік диссертация (жоба)тақырыбы бойынша қорытындылар, заңдылықтар, ұсынымдар мен ұсыныстарды тұжырымдау;
Диплом алдындағы практиканың мазмұны дипломдық жұмыс (жоба), магистрлік диссертация (жоба)тақырыбымен анықталады
Диплом алдындағы практика білім алушының жеке оқу жоспарына сәйкес дипломдық жұмысты (жобаны) орындайтын барлық ББ білім алушылары үшін бітіру курсында жүргізіледі.
Магистратураның кәсіби практикасының мазмұны
Педагогикалық практиканың мақсаты жоғары мектепте педагогикалық процесті ұйымдастырудың заманауи технологиясын меңгерген және білім беру саласындағы инновациялық қызметке дайын гуманитарлық мәдениеті жоғары педагог-зерттеушінің жеке басын қалыптастыру болып табылады.
Педагогикалық практиканың міндеттері:
- қазіргі педагогқа қойылатын жаңа талаптарды меңгеру;
- университет оқытушысының ғалым, педагог, тәрбиеші, қоғам қайраткері ретіндегі көп қырлы жұмысымен таныстыру;
- университеттің болашақ оқытушысының кәсіби маңызды жеке қасиеттерін қалыптастыру (рухани-адамгершілік құндылықтар, педагогикалық ойлау, шығармашылық, мәдениет, қарым-қатынас, педагогикалық әдептілік және т. б.);
- Педагогикалық шеберлік пен педагогикалық шығармашылықтың шарты ретінде кәсіби-зерттеу мәдениетін дамыту;
- кәсіби-педагогикалық дағдыларды қалыптастыру;
- ғылыми-педагогикалық ойлау мәдениетін қалыптастыру.
Зерттеу практикасының мақсаты-магистрлік диссертация тақырыбы бойынша материалдар жинау және қажетті кәсіби жұмыстарды орындау. Зерттеу тәжірибесінің негізгі міндеттері:
- экономика саласында ғылыми зерттеулер жүргізудің практикалық дағдылары мен тәжірибесін игеру;
- зерттеу мәселелерін шешу үшін компьютерлік техниканы және компьютерлік бағдарламаларды пайдалану дағдысын алу;
- зерттелетін объектіде экономикалық қаржылық және коммерциялық жұмысты жүзеге асырудың принциптері мен әдістерін терең зерттеу және игеру;
- басқару жолдары мен әдістерін, нарықтық механизмнің өндіріс тиімділігі мен зерттеу объектісінің жұмыс сапасын арттыруға әсерін зерттеу;
- экономикалық қызметті ұйымдастыру тәжірибесін зерттеу;
- зерттеу объектісінің қызметін бағалау үшін негізгі өндірістік-экономикалық және қаржылық көрсеткіштер мен статистикалық деректерді жинау, өңдеу және талдау
- белгілі бір кезең;
- негізгі экономикалық көрсеткіштердің өзгеру динамикасын, олардың келешектегі үрдістерін анықтау;
- талдау мен жоспарлаудың озық әдістерін қолдануға негізделген есептеулерді өз бетінше орындау.
Зерттеу практикасы диссертация орындалатын жерде өтеді.
Магистранттың өндірістік практикасы әртүрлі меншік нысанындағы шаруашылық жүргізуші субъектінің өндірістік қызметінің практикалық дағдылары мен тәжірибесін игеру мақсатында жүргізіледі. Магистранттың өндірістік практикасының негізгі мақсаты материалдарды жинау және магистрлік диссертация (жоба) тақырыбы бойынша қажетті жұмыстарды орындау болып табылады.
Өндірістік практиканың қойылған мақсатын іске асыру үшін мынадай міндеттерді шешу қажет:
- магистранттардың оқу процесінде алған теориялық білімдерін жүйелеу, тереңдету және бекіту;
- зерттеу объектісінің экономикалық, қаржылық және коммерциялық қызметінің практикалық дағдыларын олардың жұмыс нәтижелерін объективті бағалау үшін игеру және дамыту
- зерттеу объектісін дамыту, оның экономикалық өсуі, кірістілігін арттыру бойынша қорытындылар мен ұсыныстар.
Зерттеу (өндірістік) практикасының мазмұны диссертациялық (жобалық) зерттеу тақырыбымен айқындалады.